O patchworkowym wyzwaniu „KOLORY”, w którym miałam przyjemność brać udział, pisałam w ostatnim poście. Z tej okazji wykonałam moją niebieską pracę „Blue Moon”, którą już pokazywałam. Prace stworzone na wyzwanie miały brać udział w wystawie. Po zrealizowaniu wyzwania okazało się, że każda osoba mogła nadesłać na wystawę więcej niż jedną jednobarwną pracę. To był impuls. Postanowiłam uszyć kolejną. Tym razem w innych kolorach. Myślę, że spodobał mi się ten temat. Chciałam uszyć pomarańczową pracę, coś na kształt jesiennego krajobrazu. Najbardziej zależało mi jednak na uszyciu kolejnego drzewka, lubię je szyć na różne sposoby. Miałam mało czasu i jak to zwykle bywa w takich przypadkach, prawie wszystko, co mogło, poszło nie tak. To bardzo krótkie podsumowanie nerwów, z którymi się zmagałam. Pocieszający jest jednak fakt, że się nie poddałam i praca ostatecznie powstała. Największym problemem, jaki miałam, było to, że pomarańczowe tkaniny wybrane do tego projektu nie były wystarczająco kontrastowe, przez co uzyskany obraz był słabo widoczny z daleka lub o zmierzchu. Krótko mówiąc, wszystko zlewało się w jeden pomarańczowy prostokąt, a kształt drzewa był ledwo widoczny. Nawet przez chwilę byłam załamana. Ale szybko przypomniałam sobie, że bycie kreatywną polega na eksperymentowaniu i czerpaniu z tego przyjemności. Przeszukałam więc szuflady i znalazłam kredki i markery do tkanin. Wiedziałam, że przyciemnienie nieco kształtu drzewa pomoże i tak się stało. Wybrałam brązowy marker. Tym razem bałam się użyć kredek, bo musiałabym użyć wody, która mogłaby rozlać się po pracy i spowodować plamy. Efekt końcowy mojej pracy możecie zobaczyć poniżej. Na pewno nie jest to moje ostatnie drzewko. I choć trudno było stworzyć tę pracę, to jestem wdzięczny za tę cenną lekcję. Podobnie jak w pracy „Blue moon” nie zastosowałam tradycyjnej lamówki, tylko wybrałam licowanie quiltu. Wymiary pracy: 52×68 cm. Materiały: batiki Hoffman, termolam, vliesofix, nici bawełniane Aurifil, marker do tkanin Monami.
Na moim Instagramie publikowałam kilka etapów z pracy nad tym art quiltem, jeśli jeszcze ich nie widzieliście, a jesteści ich ciekawi, to zapraszam. Pozdrawiam. Karolina 🙂
English: I wrote in my last post about the „COLORS” patchwork challenge, in which I had the pleasure of participating. On this occasion, I made my blue work „Blue moon”, which I have already shown. The art works created for the challenge were to take part in the exhibition. After completing the challenge, it turned out that more than one single-color work could be sent to the exhibition by each person. It was an impulse. I decided to sew another one. This time in different colors. I think I liked this topic. I wanted to sew an orange work, something like an autumn landscape. However, I was more interested in sewing another tree, I like to sew them in different ways. I had little time and, as usually happens in such cases, almost everything that could, have gone wrong. This is a very short summary of the nerves I was struggling with. However, comforting is the fact that I did not give up and the work was finally created. The biggest problem I had was that my orange fabrics chosen for this project were not contrasting enough and ultimately the resulting image was difficult to see from a distance or in twilight. To put it simply, everything merged into one orange rectangle, and the shape of the tree was barely visible. I was even devastated for a moment. But I quickly remembered that being creative is about experimenting and enjoying it. So I went through my drawers and found crayons and fabric markers. I knew darkening the shape of the tree a bit would help, and it did. I chose a brown marker. This time I was afraid to use crayons because I would have to use water, which could spill over the work and create stains. You can see the final effect of my work below. This is not my last tree, definitely. And although it was hard to make, I am grateful for this valuable lesson. Similarly to the work „Blue moon”, I did not use traditional binding, but chose quilt facing. Work dimensions: 52×68 cm. Materials: Hoffman batiki, thermolam, vliesofix, Aurifil cotton threads, Monami fabric marker.
I published several steps of work on this art quilt on my Instagram, if you haven’t seen them yet and are curious about them, please check them out. Greetings. Karolina 🙂
Mam bardzo duże opóźnienia w pokazywaniu na moim blogu, tego co uszyłam. Dlatego dzisiaj pokażę Wam serię pocztówek, która powstała wiosną tego roku. Do stworzenia tych miniaturowych krajobrazów użyłam głównie tkanin shot cotton od Kaffe Fassett. Co ciekawsze starłam się by wszystkie z elementów były dodatkowo postrzępione. Dzięki temu wszystkie pocztówki zyskały bardziej dynamiczny wygląd. …
Czas najwyższy by zacząć znowu pisać na blogu.Ostatnio dużo łatwiej mi publikować wszystko co robię na Instagramie, jednak doszłam do wniosku, że warto by moje prace pojawiały się również tu, na blogu.Przecież nie każdy odwiedza Instagrama.Dzisiaj pokażę Wam serię pocztówek, którą robiłam na przełomie lutego i marca 2021 roku.Wszystkie pocztówki były inspirowane rybami i światem …
Od grudnia pracowałam nad serią pocztówek warzywnych.Jeśli śledzicie mój profil na Instagramie, to z pewnością już je widzieliście.Tak mnie ta praca wciągnęła, że powstało ich 9 i to chyba nie jest ostateczna ich liczba, bo w głowie mam już kilka kolejnych pomysłów na nowe.Niektóre z nich są w całości szyte maszynowo, jednak starałam się by …
Dzisiaj jest dzień szczęśliwej poczty! Właśnie otrzymałam mój egzemplarz letniego wydania Art Quilting Studio, z (nadal nie mogę w to uwierzyć) moim pierwszym artykułem w środku. Bardzo się cieszę, że znalazłem się w tym wydaniu Art Quilting Studio z tak wieloma wspaniałymi artystami. Jestem również zaszczycona i niezwykle wdzięczna za możliwość współpracy z firmą Stampington.
Jesienne ciepło / Autumn warmth
O patchworkowym wyzwaniu „KOLORY”, w którym miałam przyjemność brać udział, pisałam w ostatnim poście. Z tej okazji wykonałam moją niebieską pracę „Blue Moon”, którą już pokazywałam. Prace stworzone na wyzwanie miały brać udział w wystawie. Po zrealizowaniu wyzwania okazało się, że każda osoba mogła nadesłać na wystawę więcej niż jedną jednobarwną pracę. To był impuls. Postanowiłam uszyć kolejną. Tym razem w innych kolorach. Myślę, że spodobał mi się ten temat. Chciałam uszyć pomarańczową pracę, coś na kształt jesiennego krajobrazu. Najbardziej zależało mi jednak na uszyciu kolejnego drzewka, lubię je szyć na różne sposoby.
Miałam mało czasu i jak to zwykle bywa w takich przypadkach, prawie wszystko, co mogło, poszło nie tak. To bardzo krótkie podsumowanie nerwów, z którymi się zmagałam. Pocieszający jest jednak fakt, że się nie poddałam i praca ostatecznie powstała.
Największym problemem, jaki miałam, było to, że pomarańczowe tkaniny wybrane do tego projektu nie były wystarczająco kontrastowe, przez co uzyskany obraz był słabo widoczny z daleka lub o zmierzchu. Krótko mówiąc, wszystko zlewało się w jeden pomarańczowy prostokąt, a kształt drzewa był ledwo widoczny.
Nawet przez chwilę byłam załamana. Ale szybko przypomniałam sobie, że bycie kreatywną polega na eksperymentowaniu i czerpaniu z tego przyjemności. Przeszukałam więc szuflady i znalazłam kredki i markery do tkanin. Wiedziałam, że przyciemnienie nieco kształtu drzewa pomoże i tak się stało. Wybrałam brązowy marker. Tym razem bałam się użyć kredek, bo musiałabym użyć wody, która mogłaby rozlać się po pracy i spowodować plamy.
Efekt końcowy mojej pracy możecie zobaczyć poniżej. Na pewno nie jest to moje ostatnie drzewko. I choć trudno było stworzyć tę pracę, to jestem wdzięczny za tę cenną lekcję.
Podobnie jak w pracy „Blue moon” nie zastosowałam tradycyjnej lamówki, tylko wybrałam licowanie quiltu.
Wymiary pracy: 52×68 cm.
Materiały: batiki Hoffman, termolam, vliesofix, nici bawełniane Aurifil, marker do tkanin Monami.
Na moim Instagramie publikowałam kilka etapów z pracy nad tym art quiltem, jeśli jeszcze ich nie widzieliście, a jesteści ich ciekawi, to zapraszam.
Pozdrawiam.
Karolina 🙂
English: I wrote in my last post about the „COLORS” patchwork challenge, in which I had the pleasure of participating. On this occasion, I made my blue work „Blue moon”, which I have already shown. The art works created for the challenge were to take part in the exhibition. After completing the challenge, it turned out that more than one single-color work could be sent to the exhibition by each person. It was an impulse. I decided to sew another one. This time in different colors. I think I liked this topic. I wanted to sew an orange work, something like an autumn landscape. However, I was more interested in sewing another tree, I like to sew them in different ways.
I had little time and, as usually happens in such cases, almost everything that could, have gone wrong. This is a very short summary of the nerves I was struggling with. However, comforting is the fact that I did not give up and the work was finally created.
The biggest problem I had was that my orange fabrics chosen for this project were not contrasting enough and ultimately the resulting image was difficult to see from a distance or in twilight. To put it simply, everything merged into one orange rectangle, and the shape of the tree was barely visible.
I was even devastated for a moment. But I quickly remembered that being creative is about experimenting and enjoying it. So I went through my drawers and found crayons and fabric markers. I knew darkening the shape of the tree a bit would help, and it did. I chose a brown marker. This time I was afraid to use crayons because I would have to use water, which could spill over the work and create stains.
You can see the final effect of my work below. This is not my last tree, definitely. And although it was hard to make, I am grateful for this valuable lesson.
Similarly to the work „Blue moon”, I did not use traditional binding, but chose quilt facing.
Work dimensions: 52×68 cm.
Materials: Hoffman batiki, thermolam, vliesofix, Aurifil cotton threads, Monami fabric marker.
I published several steps of work on this art quilt on my Instagram, if you haven’t seen them yet and are curious about them, please check them out.
Greetings.
Karolina 🙂
Podobne posty
Postrzępione brzegi / Frayed edges
Mam bardzo duże opóźnienia w pokazywaniu na moim blogu, tego co uszyłam. Dlatego dzisiaj pokażę Wam serię pocztówek, która powstała wiosną tego roku. Do stworzenia tych miniaturowych krajobrazów użyłam głównie tkanin shot cotton od Kaffe Fassett. Co ciekawsze starłam się by wszystkie z elementów były dodatkowo postrzępione. Dzięki temu wszystkie pocztówki zyskały bardziej dynamiczny wygląd. …
Rybie pocztówki
Czas najwyższy by zacząć znowu pisać na blogu.Ostatnio dużo łatwiej mi publikować wszystko co robię na Instagramie, jednak doszłam do wniosku, że warto by moje prace pojawiały się również tu, na blogu.Przecież nie każdy odwiedza Instagrama.Dzisiaj pokażę Wam serię pocztówek, którą robiłam na przełomie lutego i marca 2021 roku.Wszystkie pocztówki były inspirowane rybami i światem …
Warzywne pocztówki
Od grudnia pracowałam nad serią pocztówek warzywnych.Jeśli śledzicie mój profil na Instagramie, to z pewnością już je widzieliście.Tak mnie ta praca wciągnęła, że powstało ich 9 i to chyba nie jest ostateczna ich liczba, bo w głowie mam już kilka kolejnych pomysłów na nowe.Niektóre z nich są w całości szyte maszynowo, jednak starałam się by …
Publikacja w Art Quilting Studio / lato 2018
Dzisiaj jest dzień szczęśliwej poczty! Właśnie otrzymałam mój egzemplarz letniego wydania Art Quilting Studio, z (nadal nie mogę w to uwierzyć) moim pierwszym artykułem w środku. Bardzo się cieszę, że znalazłem się w tym wydaniu Art Quilting Studio z tak wieloma wspaniałymi artystami. Jestem również zaszczycona i niezwykle wdzięczna za możliwość współpracy z firmą Stampington.